خرمای لولو (آلویی یا گنتال)

توضیحات:

  • خرمای لولو از نوع خرماهای نیمه خشک محسوب می شود دارای ظاهری شبیه به آلو است به همین دلیل به آن ها خرمای آلویی نیز گفته می شود.
    از نظر اندازه کوچک هستند و هسته ی آن نیز کوچک است شکل آن گرد است و بافت آن نرم ،پوست آن نازک و،به گوشت چسبیده است و بیشتر حجم آن را گوشته تشکیل می دهد.
    اندازه آن حدود 1.5 تا 2 سانتیمتر است و رنگ آن مشکی و قهوه ای است.
    خرمای لولو دارای خواص دارویی و درمانی است وآنتی اکسیدان فراوان آن دشمن سرطان است، برای سرفه آرام بخش است و در تسکین کمردرد و ناراحتی مفاصل موثر است، فسفر موجود در آن باعث ایمنی بیشتر سلول های عصبی می شود، قند آن فروکتوز است و به راحتی در بدن مصرف می شود و همچنین شامل مواد معدنی مانند آهن منیزیم پتاسیم و کلسیم است و به همین دلیل به عنوان یک میان وعده کامل محسوب می شود.
    اثر معجزه آسای آن در از بین بردن تورم پلک هاست که با استفاده از پماد هسته خرما می توان آن را درمان کرد.
    در ایران معمولا این خرمارا به صورت ارگانیک کشت می کنند در روش ارگانیک خرما ارزش غذایی بالاترتری نسبت به غیرارگانیک دارد.
    این خرما در اکثر مناطق گرمسیر ایران مثل خوزستان و بوشهر و هرمزگان کشت میشود اما بهترین رقم این خرما در بهبهان استان خوزستان موجود است.
    ماندگاری این خرما یک سال دردمای اتاق است که با توجه به شرایط نگهداری راحت آن خرمای لولو به راحتی قابل صادرات است.
    شرکت پارسان با استفاده از علم روزو بهره گیری از بهترین فناوری های بهداشت، حمل و نقل و بسته بندی مناسب توانسته است محصول با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

    لولو خرمایی با طعم و مزه بسیار خاص می باشد و هرکس آن را برای اولین بار تست کرده است به خوشمزگی این خرما اذعان نموده است، شاید بتوان گفت طعمی شبیه به پیارم دارد.

    خرمای لولو با توجه به ظاهری شبیه به آلوچه از آن به عنوان خرمای آلویی هم نامبرده می شود.

    این خرما دارای رنگ قهوه ای تیره و گرد با گوشت فراوان همراه با هسته ای بسیار ریز می باشد.

    شرکت پارسان را می توان به عنوان معرف خرمای لولو در بازار ایران نام برد چرا که این خرما در ابتدا کاملاً ناشناخته بود و چند سالی است که در بازارهای داخلی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.


  • تهیه و تنظیم توسط اکسیر نخل
    تماس : 09055960020
    انتشار خبر در :